Artikelen retourneren

Bezig met laden...

Je kunt een artikel binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. Wanneer je meerdere leveringen hebt ontvangen van één bestelling, dan gaat de bedenktijd van 14 dagen in op het moment dat je de laatste levering van ons hebt ontvangen. Na de annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je product retour te sturen. Geretourneerde artikelen dienen met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden.

Uitzonderingen retourrecht

Maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden. Dit zijn artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt, zoals bijvoorbeeld buis, koker en staf, naamborden, trapleuningen, meubelpoten en garderobestangen.


Retourprocedure

1. Vul het meegeleverde retourformulier in
Vul voor een snelle en correcte verwerking van je retourzending het meegeleverde retourformulier volledig in en voeg deze toe aan de retourzending. Ben je niet meer in het bezit van het meegeleverde retourformulier, dan kun je deze hieronder downloaden.


2. Stuur het pakket retour
Verpak de retourzending, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de oorspronkelijke verpakking. Gebruik een stevige en goed opgevulde verzenddoos. Wij geven de voorkeur aan de doos waarin je je bestelling hebt ontvangen. Beschadigingen tijdens transport zijn voor rekening van de verzender. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Voor de meest efficiënte afhandeling van je retourzending adviseren we je om gebruik te maken van PostNL voor het retourneren van je pakket.

Retouradres:
RVS Land
Via Fabrica 11
6367 AX Voerendaal

3. Verwerking retourzending
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat is en of deze nog als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Indien een artikel is beschadigd, incompleet of is aangepast om welke reden dan ook, zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. De kosten hiervan zullen gelijk zijn aan de verkoopprijs van het artikel of aan de kosten die wij moeten maken voor het herstellen van het artikel. In het geval dat een artikel niet in nieuwstaat verkeert, zullen wij contact met je opnemen.

4. Terugbetaling
De terugbetaling gebeurt nadat wij hebben geconstateerd dat wij de geretourneerde artikelen in goede staat hebben ontvangen of nadat je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt geretourneerd. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst zo snel mogelijk, dan wel binnen 14 dagen, aan je terug betaald. Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling hebt betaald.
Wanneer je je gehele bestelling aan ons retourneert, worden ook de door ons berekende verzendkosten terugbetaald. Wanneer je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de door ons berekende verzendkosten niet terugbetaald. 


Artikelen ruilen

Wij hebben geen ruilprocedure. Als je een artikel wil ruilen, verzoeken we je het reeds ontvangen artikel aan ons te retourneren en het nieuwe gewenste artikel te bestellen in onze webshop.

Verkeerd, defect of beschadigd product ontvangen

Als je een verkeerd product hebt ontvangen of een product dat defect, beschadigd of incompleet is, meld dit aan ons via info@rvsland.nl met een duidelijke uitleg en foto’s. Wij zullen vervolgens passende retourinstructies geven.

Retourneren van een zakelijke bestelling

Indien je als zakelijke klant genegen bent artikelen te retourneren verzoeken wij je om dit per e-mail aan ons kenbaar te maken via info@rvsland.nl. Zakelijke klanten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, maar enkel in overleg kunnen wij zakelijke klanten alsnog de mogelijkheid geven om artikelen aan ons te retourneren (m.u.v. maatwerk). Hierbij brengen wij herstockeringskosten in rekening.